09 December 2009

bilakah kepiluan ini akan berakhir?

dah lama xtulis ape2 dlm ni... sekian lama aku sibuk menguruskan adik yg kawin... tgk org bahagia... seronok ada.. terasa bahagia ada.. cemburu lagi ada.. tulah impian setiap yg bergelar manusia...

mata susah nak lelap..maybe sbb siang tadi tdo...napelah..nak nangis je malam ni... kenapa aku msti ingatkan dia.... kenapa...

memang pahit untuk ditelan semua ni... dah dkt sebulan aku hidup sorg tnpa teman hidup.. Ya Allah.. air mata ini menitis tanda aku bersyukur dgn apa yg Engkau telah takdirkan untukku... Aku redha Ya Allah.. Walaupun dlm hati kecil ini aku merasa kesedihan ini belum ada penghujungnya...
tapi apapun...aku bersyukur dgn apa yg aku ada sekarang..aku masih ada keluarga yg byk menyokong... ada klga mertua yg sgt sayangkan aku...aku ada kawan2 yg sanggup berkongsi kesedihan denganku..

Ya Allah aku tahu..bersyukur dengan apa yang ada adalah penyelesaian yang terbaik agar jiwa ini menjadi lebih tenang. tidak gelisah. bilakah semua kesedihan yg aku lalui ini akan berakhir? walaupun keadaan nampak tenang....tapi hakikatnya apa yg aku tak tau dibelakang aku... mcm2 perkara buruk tntang aku diperkatakan oleh 'manusia' yg xtahu menilai fitrah hidup sebagai hamba Allah...

ntahla...bila difikir semua ni..memang takkan ada penghujungnya melainkan mereka akan merasa apa yg aku rasa... bukan berdoa untuk mereka..tp segala2nya hanya pd Nya aku serah.. Mudah2an Allah bersamaku...

walhal..masa akan terus berlalu.. hidup ni perlu aku teruskan kerana hidup ini adalah pengembaraan. pengembaraan yg belum sampai ke destinasi yg betul..Ibarat kita memandu sebuah kereta. Ya Allah..hanya Engkau yg tahu segala2nya...

1 comment: